Ik heb het nog niet van de digitale daken geschreeuwd, maar sinds een week of 3 ben ik weer begonnen met Weight Watchers. Na mijn succesvolle afvalperiode in de voorzomer van 2019 (klinkt net als het slecht begin van een film haha) bleef ik een aantal maanden stabiel. Een prestatie voor mijn eeuwige jojo! Maar na onze korte vakantie in Spanje (waar ik volop genoot, aka alle remmen los) kreeg ik mijn voeding niet meer onder controle. Ik ben inmiddels 6 kilo aangekomen en dat deed zeer aan m’n zelfvertrouwen, want waar was m’n discipline? Ook deed het zeer aan alle broeken die weer strak zaten om m’n middel en als ik in de spiegel keek, zag ik weer die opgeblazen toet. Mentaal deed dit wat met me. Ik was sikkeneurig en down. Niet mezelf dus. En opeens was ik het zat. 

De reden dat ik het niet onder controle kreeg, was dat ik alle KHA recepten wel een beetje zat was. Alles smaakte hetzelfde en ik bedacht ook dat het wel zo goed zou zijn om even van strategie te veranderen. Ik wilde graag die 6 kilo er weer af (maar ik ga ook akkoord met 5) omdat ik me op dat punt me lekker in m’n vel voelde. In het verleden was ik al eerder succesvol afgevallen met Weight Watchers en Tamara van The Mommy Diaries had een leuke kortingscode waardoor ik een maand gratis kreeg: ik ging er weer voor! Inmiddels ben ik 2 serieuze weken verder (die ene halve week waarin ik ongesteld was telt even niet mee) en m’n gewicht is langzaam weer aan het dalen. Er wordt nog veel gezocht op m’n blog op Weight Watchers, dus ik denk dat ik wel in een bepaalde behoefte voorzie als ik vandaag een dagmenu deel met jullie. Inclusief suggesties voor de rest van de week!

Let op: dit is een zondag waarop ik meer tijd heb om dingen voor te bereiden. Maar ik geef ook suggesties voor doordeweeks! Mijn tactiek is om op maandag al een paar dagen vooruit te koken: gezonde lunches en tussendoortjes voor op werk zijn voor mij het belangrijkst. 

Weight Watchers ontbijt: pancakes!

Pannenkoeken zijn wel echt het ultieme weekend ontbijt he? Dit receptje komt uit de receptendatabase van WW en hoewel ik het recept iets heb aangepast, is het nog steeds helemaal WW-proof en lekker zoet!

Wat zit erin?

  • 2 eieren
  • 1 banaan
  • kaneel
  • koffielepeltje vanille aroma
  • wordt gebakken in koffielepeltje kokosolie
  • erna gaat er poedersuiker overheen
  • en voor de gezelligheid wat framboosjes

De cappuccino is gemaakt met amandelmelk en is heerlijk fluffy met een nootachtige smaak. Mijn favorietje hoor!

 Andere ontbijtsuggesties:

  • Kwark of yoghurt met fruit en eigengemaakte granola (dit kan je op zondag maken voor een da of 3! Prima te bewaren in een doosje met deksel.)
  • 2 rijstwafels met een halve avocado en 2 gekookte eitjes
  • Chia pudding met banaan en walnoot, leent zich perfect om 1 of 2 dagen van te voren al te preppen
  • Een smoothie met rode biet, banaan, cashewnoten en amandelmelk.

Tussendoor

Vandaag bestond mijn ochtendtussendoortje uit een bakje druiven. Vaak neem ik in de ochtend fruit (of ik neem niks, als ik nog vol zit van m’n ontbijt!). Een lekkere Pink Lady appel, of 2 mandarijnen.

Wanneer ik toe ben aan wat hartigs, kan ik op simpele dagen een rijstwafel met hummus en kaas pakken. Maar de ei-muffins doen het ook altijd goed. Ook lekker met asperges en zalm, by the way.

In de middag nam ik mijn zelfgemaakte bliss balls! Op Pinterest vind je talloze recepten voor deze kleine opkikkers. Ik maakte zelf ook ooit een recept voor deze balletjes met wortel.

Lunch

Vandaag bestond de lunch uit een donkerbruin walnotenbroodje (van Lidl, super lekker!) met een laagje pikante hummus, geprakte avocado met een teentje knoflook en cherry tomaatjes. Soms gaat hier ook ei overheen, of wat kipfilet. 

Andere favoriete lunches zijn:

  • Verse pureersoep van AH. Vaak maak ik deze zelf wat vetter door een avocado doorheen te doen, of kokosmelk en pijnboompitjes.
  • Salade van spinazie of paksoi met zalm, mango, komkommer en krabsticks. De kunst is om vullende eiwitten (die 0 punten zijn bij WW) te combineren met veel groenten.
  • Een curry met heel veel groenten, kip en kokosmelk. Nog lekkerder als je hem de avond van te voren maakt 🙂 De groenten worden lekker zacht, heerlijk. 

Diner

Vanavond bestond het diner uit kipballetjes van IKEA! Die zijn écht m’n lievelings. Gecombineerd met pastinaakfrietjes uit de oven (met een beetje olijfolie voor de knapperigheid) en huttenkase een heerlijk weekendmaal. 

Suggesties voor avondeten:

  • Broodje kiphamburger met tomaat, een beetje mayonaise en sla
  • Zoete aardappelstamppot met asperges en feta, super makkelijk en lekker vullend. Extra lekker met wat pecannootjes eroverheen.
  • Champignonstoofpotje met tomaten, kip en roomkaas 

Ik hoop dat je hier wat aan hebt! Ik vind het leuk om nieuwe dingen uit te proberen, dus ik zal vast nog wel eens zo’n artikel schrijven de komende tijd.

Check ook mijn Instagram stories of Pinterest voor simpele recepten die ik daar af en toe plaats!