3x favoriete vullende ontbijtjes

“Het ontbijt is de belangrijkste maaltijd van je dag!” Hoe vaak hebben mensen dat al tegen je gezegd? Ongetwijfeld ontelbaar veel keer. Uiteindelijk hebben ze wel gelijk 😉 Een goed vullend ontbijt zorgt ervoor dat je de dag begint met genoeg energie én zorgt er ook voor dat je later op de dag minder snaai-trek hebt.

Ik was vroeger een slechte ontbijter, sowieso een hele slechte eter. Van het een, komt het ander denk ik zo… Ontbijten heb ik mezelf echt aangeleerd. En hoewel ik op sommige dagen liever 10 minuten langer slaap, sla ik toch nooit m’n ontbijt over. Een vullend ontbijt kan ook in vloeibare vorm! Vandaag deel ik m’n 3 favorietjes met je. Want food = good.

Choco-eiwit shake met cafeïne

Bovenstaande foto is van m’n huidige lievelingsrecept. Ik bedacht dit ‘s ochtends en maakte hem ‘s middags direct. Bommetje-vullend, en alles zit erin: koolhydraten en eiwitten en het shotje energie wat je nodig hebt.

vullende ontbijtjes

Ingrediënten

– 1 kleine banaan (of een halve grote)
– 150 ml melk
– 1 espresso
– 1 scoop eiwitpoeder
– 1 theelepel cacaopoeder

Doe eerst de melk in de maatbeker en giet er de espresso bij. Dan kunnen alle andere ingrediënten erbij en kan de boel in de blender! Het resultaat is een lekkere dikke, vullende shake waar je een paar uur mee vooruit kan. Let’s gooo! Benieuwd wat  jullie van dit vullende ontbijtje vinden.[/vc_column_text][vc_column_text]

Toast met avocado en ei

Groente in de ochtend is ook altijd een goed idee. 2 porties groente op een dag is soms een uitdaging! Ermee beginnen in de ochtend is dan alvast 1 portie die je af kan strepen.

Ingrediënten

– een halve avocado
– 5 cherry tomaatjes
– een gebakken ei
– een bruine boterham

Toast je boterham. Prak ondertussen de avocado en snijd de tomaatjes klein. Meng de tomaatjes met de avocado en als je toast klaar is, kan je hem alvast beleggen met dit mengsel. Eventueel kan je er peper of zout overheen doen. Bak je eitje met en hele dooier en maak hem kapot op de toast. JAM!

Kwark met warme kersen en granola

Als je ergens vol van gaat zitten, is het wel van een ontbijtje met havermout. ‘Droge’ havermout vind ik niet zo lekker, dus ik maak graag granola. Of ik week ze melk en banaan in overnight oats! Dit ontbijtje in combinatie met granola is hemels.

Ingrediënten

– diepvrieskersen (handje)
– 30 gram granola
– 150 gram vanille kwark

Kwark is een perfecte basis vol met eiwitten. Ontdooi & verwarm je kersen in de magnetron en schep erna je kwark over de warme kersen. Schep de granola erdoorheen en tering ik wilde dat ik het nu kon eten. ZO LEKKER!

Je ziet hier misschien een patroon: de perfecte combinatie van fruit, eiwitten en koolhydraten is key in mijn vullende ontbijtjes-preek. En af en toe wat groente er tussen 😉 Ik kan hier heel de ochtend mee vooruit zonder dat ik een knorrende maag krijg. Het enige probleem hier is kiezen welke ik nouu weer morgenochtend ga eten 🙂

Wat is jouw lievelingsontbijt?

4 Comments

  1. Die toast ziet er lekker uit. Mijn ontbijt bestaat de laatste tijd uit een broodje hagelslag en een kopje thee met melk. Niet heel gezond, maar ik geef mijn zwangerschap lekker de schuld!
    Liefs

  2. De eerste 2 vind ik erg goed klinken en ze zien er ontzettend lekker uit! Ik ben een waardeloze ontbijter, doe het eigenlijk alleen in het weekend. Doordeweeks blijf ik liever wat langer in bed liggen en moet zeggen dat ik de eerste 2 uur ook echt niet moet denken aan eten 😀

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *