De 4 dingen die ik heb geleerd van Weight Watchers

Met Weight Watchers ben ik eigenlijk constant zoekende naar een goed patroon. Ik mag momenteel 36 punten eten op een dag en ik heb nu eindelijk een draai gevonden waar ik tevreden mee ben. Maar het was even lastig maar nu ik bijna op -8 kilo zit, durf ik wel vast te stellen dat deze draai de juiste is. Ook als je geen dieet volgt (of moet ik levensstijl zeggen? Ja he?) zijn deze tips best handig!

Nee, ik kom niet met ‘drink 1,5 liter per dag’ of andere basic weetjes. Het zijn ook puur mijn ervaringen en het zijn geen garanties natuurlijk!

  1. Matig de tussendoortjes
    Door mijn personal trainer van vorig jaar was ik gewend om een paar keer per dag dingen te eten. Rijstwafels voornamelijk. Ik was overtuigd van het principe ‘de motor moet blijven branden’. Dat bleek dus niet helemaal waar bij WW. Daar moest ik echt enorm aan wennen. Ik deed het in het begin nog steeds ‘s ochtends 2 rijstwafels en ‘s middags ook. En dan vaak nog met iets van 30+ kaas of hummus. Dat hakt toch flink in de dagpunten dus ik ben er mee opgehouden. Nu neem ik ‘s ochtends óf niks, of fruit tussendoor. ‘s Middags vaak groente en soms 1 rijstwafeltje of cracker.
  2. De lunch afsluiten met iets zoets kan ook gewoon fruit zijn
    Dit was zo’n stomme aangeleerde gewoonte. Na een lunch vol hartigheden (want in zoet beleg zit vaak meer suiker = meer punten) had ik altijd enorm behoefte aan pindakaas #teampindakaas. Maar het is zo’n onzin eigenlijk. En ik wil niet zeggen dat ik het nooit doe hoor! Maar ik pak liever een appel of een paar mandarijntjes. Dan is mijn zoetbehoefte ook bevredigd. Pindakaas is geen must.
  3. Liever meer lunch dan een groot ontbijt
    Ik begon tijdens de eerste periode WW altijd met grote ontbijtjes. 8 of 10 punten vond ik normaal. Maar dan bleef er minder over voor de lunch en had ik eind van de middag vreselijk honger. Mijn vriend is altijd later thuis dan ik en dan zat ik smachtend naar de keukenla te kijken tot het moment dat hij thuis kwam. En ik zwichtte ook regelmatig en dan at ik wat nootjes of toastjes. Erop terugkijkend waren dat vast de periodes dat ik niet of weinig af viel. Als je zoiets dagelijks doet, dan telt het flink op. Dus nu eet ik liever grotere lunches, zodat ik heel de middag verzadigd ben.
    Dit verschilt uiteraard per persoon. Vorige week zei iemand op de cursus dat haar gouden tip was (zij was op haar streefgewicht beland) om veel te ontbijten. Ik denk dat het ook ligt aan je dagindeling!
  4. De cursus helpt!
    Ik wilde eerst alleen het online programma van Weight Watchers volgen. Dit heb ik dan ook een paar maanden gedaan, maar ik kwam niet echt vooruit op een gegeven moment. Eerst gaf ik nog de schuld aan het plateau, maar toen ik bleef jojo’en in dat kleine hoeveelheidje kilo’s, dus dat schoot voor geen meter op. De cursus is wel ruim 2 keer zo duur, maar ik ga trouw elke week en het motiveert echt. Je wordt toch soort van gecontroleerd. En dat heb ik nodig! Dat werkt voor mij. Het feit dat ik (bijna) elke week goed resultaat heb, is me die 4 tientjes meer dan waard. En als ik dan 1 keer slecht resultaat heb, wil ik juist de volgende week wel goed ‘presteren’. Dus ik kan iedereen die Weight Watchers volgt aanraden om naar de cursus te gaan!

Wat is jouw gouden tip om een beetje op je gezondheid/gewicht te letten?

18 comments

  1. MARIJKE schreef:

    Toen ik erachter kwam hoeveel calorieën er eigenlijk wel niet in pindakaas zit schrok ik echt enorm. Ik deed vaak ‘dubbel beleg’ op mijn brood. Pindakaas met hagelslag op een dubbele boterham of pindakaas met kaas. Is totaal niet nodig en je neemt zo onnodig calorieën in. Zonde. Dus dat is mijn tip, haha let op je broodbeleg 😉

    1. Margo schreef:

      Ja die deed echt pijn he.. terwijl pindakaas met hagelslag ECHT de beste is! Maar ja…

  2. evelien schreef:

    Wat een super fijn artikel met goede tips! Helaas ben ik gestopt met weightwatchers qua geld, maar ik wil binnenkort gaan sporten en letten op wat ik eet. <3 Ik ga deze tips zeker gebruiken!
    Liefs,
    Evelien

  3. Dascha schreef:

    Wat een fijn artikel heb je geschreven! Ik eet nu ook veel fruit om mn zoete trek te stillen hihi.

    Liefs,
    Dascha

  4. Marjolein schreef:

    Wat een fijn artikel en hele goede tips! Ik kan er zeker wat mee! x

  5. Merel Teunis schreef:

    Goed artikel chick, heel interessant om te lezen. Ik vind het altijd super leuk om te lezen hoe andere bezig zijn met hun gezondheid, hier schrijf ik op mijn blog namelijk ook vol passie over! Ik blijf je volgen, mooie blog heb jij zeg.. 😉 Fijn weekend alvast!

    Liefs, Merel

  6. Bente schreef:

    Ik ben inderdaad ook van licht ontbijten (ook omdat ik ‘s ochtends vaak nog niet echt trek heb), goed lunchen zodat ik de middag door kom tot het avondeten en dan gewoon normaal avond eten :).

    Opscheppen in de keuken (niet de pannen op tafel) zodat je ook maar 1 portie eet ipv uit de pan blijft snoepen helpt ook!

  7. Joyce rdt schreef:

    Wat een fijn artikel (en wat goed die 8kg!). Zelf probeer ik niet teveel te eten en dan vooral met het avondeten. Als ik iets echt lekker vind kan ik wel 3x opscheppen, maar nu weeg ik mijn voedsel vaker af voordat ik ga koken zodat ik dus ook niet teveel lekkers maak ;). Liefs.x

  8. Interessant artikel! En proficiat met je -8kg! Ik eet eigenlijk altijd wel een héél groot ontbijt, ideaal gezien, indien mogelijk, zo rond 9uur in de voormiddag en dan zit ik goed vol tot zo’n 1/half 2! Maar ik denk dat je sowieso per persoon moet bekijken wat het beste is voor je!

  9. Manon schreef:

    Ik vind het juist lekker om een wat groter ontbijt te hebben, want ik geef zelf niet zo om de lunch. Met ontbijt en na avondeten eet ik altijd een stuk fruit. Je bent goed bezig zeg! -8 kg wow

  10. foryourstyle schreef:

    Wil heel graag met WW starten maar weet niet waar ik moet beginnen. Klinkt zo ontzettend fijn en ook nog eens mooie resultaten

    1. Margo schreef:

      Je kan laagdrempelig starten zoals ik ook gestart ben; met alleen de app! Het kost je dan maar € 18 per maand en je kan heel makkelijk alles bijhouden wat je eet… Laat je me weten wanneer je begint? 🙂

  11. Jenn schreef:

    Mooie tips. Ik zit ook steeds meer te denken om eens WW te gaan doen. Ik ben juist wel van een groot ontbijt, heerlijk!

    1. Margo schreef:

      Iedereen heeft denk ik zijn eigen manier om om te gaan met de punten! Het wijst zich vanzelf 🙂 succes als je gaat starten!

  12. Goed bezig! 8 kilo, netjaaahs! En af en toe mag je heus wel heel even stiekem Pindakaas hoor 😉 Want pindakaas is daarvoor gemaakt 😉

    1. Josine schreef:

      Ik nam dan de pindakaas van AH, 100% pinda’s en geen toevoegingen. Hartstikke lekker, wel evenveel punten maar uiteindelijk gezonder 🙂 Dat wordt nog wel eens vergeten tussen de puntjes door. Liefs Josine

  13. Jaren geleden heb ik ook weight watchers gedaan. Niet de online variant, maar gewoon elke woensdag wegen met een groep vrouwen. Goede stimulans en het systeem verandert je leefpatroon. 8 kilo is echt netjes! Bam!

    Mijn belangrijkste tip is om jezelf niet te verliezen in een streng dieet. Wees eerlijk tegen jezelf, en geniet van elke maaltijd. Gezond kan ook lekker zijn 🙂 En 1 keer in de week jezelf verwennen met een ongezonde maaltijd.

  14. Josine schreef:

    Helemaal mee eens, jarenlang ben ik al fan. Helaas werkt het deze ronde voor mij echt niet, maar dat komt ook door andere gezondheidsprobleempjes. Ik ben er ook van overtuigd dat naar de cursus gaan essentieel is! Keep it up babe! xx

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

WIE IS MARG?


Hoi! Ik ben Margo, ik design websites en blog over mijn leven als curvy girl. Plussize fashion, gezonde recepten en allerlei persoonlijke verhalen passeren de revue. Is deze samenvatting niet genoeg? Klik dan hier!
ZOEKEN
@CODECURVY ON INSTA
RANDOM
Ad
Tuin algemeen
Copyrights © 2017 hetismarg.nl