Vorige week vertelde ik op Instagram dat ik begonnen met Weight Watchers. Ik hoorde al jaren over dit fenomeen, maar vond het altijd zo’n huisvrouwen-dieet. Ik kan het niet meer ontkennen, ik ben zelf ook een huisvrouw. Dus waar wacht ik nog op? Nee, no jokes, ik raakte geïnspireerd door de vele succesverhalen. Een jaar geleden ging ik als een speer met mijn PT en het low-carb dieet wat ik volgde, maar aan alle pret komt een eind. Dus ik kwam stil te staan. Ik probeerde de boel op gang te brengen door zwaarder te sporten en nog meer eiwitten tot me te nemen (wel uitgebalanceerd natuurlijk!) maar het ging niet naar m’n zin. Ik jojo’de een beetje, in kleine beetjes, maar toch. Jojo’en is stom! Tijd voor wat anders.

Want wie niet waagt, wie niet wint, toch? Dus ik schreef me in voor WW. Niet de bijeenkomsten, daar heb ik geen zin in. Maar wel met de app en de #connect community! Ik vind het superleuk om uit te proberen, maaltijden te plannen en te loeren naar de andere WW’ers. Ik ben er, net zoals vorig jaar, vol voor gegaan! Ik varieer als een malle en vandaag show ik je mijn Weight Watchers ontbijtjes van de eerste week (ma-vr). Because we all love foo00o0od. 

Maandag: vertrouwde kwark

Op maandag was ik nog een beetje aan het aftasten en nam ik magere vanille kwark (4 eetlepels) met mijn eigen gemaakte granola en banaan. Dit was in totaal 5 punten. Of 5 SP, zoals de WW’ers zeggen 😉

 

Processed with VSCO with a6 preset

 Dinsdag: Lidl beschuitjes

Een eitje als ontbijt vult altijd lekker. Ik at 2 gekookte eieren op 2 meergranenbeschuitjes van de Lidl. 10 punten. 

dinsdag

Woensdag: kwark pannenkoekjes

Wauw, dit is me een recept! Wat echt mega simpel is by the way, maar o zo lekker! Een hitje in de WW community, volgens mij komt het originele recept van Uit Paulines Keuken.

Komt-ie: Je mengt 2 eieren met 40 gram havermout, en je doet er 3 eetlepels magere kwark bij. Deze bak je als pannenkoekjes en voor de lekker deed ik er was blauwe besjes (bevroren, lekker fris) en eventueel een beetje agave stroop erover. Zonder stroop is dit Weight Watchers ontbijtje 9 punten. 

Processed with VSCO with a6 preset

Donderdag: roerei party

Op donderdag warmde ik een kwart Turks brood op en maakte ik roerei van 2 eieren, 2 tomaten en 2 eetlepels geraspte 30+ kaas. JAMMIE! Dit was in totaal 10 punten. En je zit weer de hele ochtend vol!

donderdag

 Vrijdag: ontbijttaartje

Eigenlijk een recept voor een mugcake, maar ik bakte hem op donderdagavond alvast in de oven. Het recept is wederom simpel maar doeltreffend: prak 1 banaan met 20 gram havermoutmeel en een ei, en ik deed er nog een theelepeltje ongezoete cacao bij. Bak dit even op 200 graden (20 minuten) in de oven. De topping maak je van 2 eetlepels kwark en lekker fruit erbij! Hopsa, 7 punten.

weight watchers ontbijtjes

Ik vind het zo leuk om te variëren met de Weight Watchers ontbijtjes! Het is ook leuk om elke dag wat anders te eten en nieuwe dingen uit te proberen. Ik ben benieuwd wat er deze week weer gegeten gaat worden 🙂

Welk ontbijtje zou jij wel willen eten?