Het leek me leuk om jullie mee te nemen in mijn voorbereidingsperiode voor de Mont Ventoux. Het is nog een eind weg, maar zo gaat het meer leven voor mezelf en ook in mijn omgeving. Ik ga jullie op de hoogte houden van de spinning programma’s die ik doe, en straks van de buitentochten die ik moet gaan maken. Uiteraard zal ik ook mijn weight-loss progress delen, want dit blijft een onderdeel van mijn leven. Hoe minder kilo’s ik die berg op sleep, hoe beter πŸ™‚

De vroege lezers vanochtend zullen waarschijnlijk 216 dagen hier hebben zien staan. Hoe ik daarbij kwam? Geen idee. Ik denk dat ik al sliep toen ik dit typte πŸ™‚

Spinning

Ik ben eind vorig jaar (weer) gestart met spinning, en ik heb dat in een rap tempo opgebouwd. Ondanks dat ik een maand niet kon sporten door m’n nek, is m’n conditie zowaar hetzelfde gebleven. Vorige week startte ik sinds een maand weer met een 2-sterren programma. Ik spin met Virtual Spinning bij de Fit For Free, en bij voorkeur de lessen van Evert. Hierover later meer πŸ˜‰ Dit ging me zo soepel af, dat ik 2 dagen later al een 3-sterren programma startte. Ik had als doel gesteld dat ik dit bij voorkeur voor de kerst zou doen, maar dit werd 1,5 week later. Geen schande! Ik deed direct het Mont Ventoux programma en dit was vrij heftig. De kramp schoot in m’n kuit en dit heb ik nog 4 dagen gevoeld. Ik zweette me gek maar het was heerlijk om te doen! Op deze manier zit er nog wat uitdaging in: mijn conditie nΓ³g meer verbeteren! En zorgen dat ik binnenkort weinig tot geen moeite meer heb met dit zwaarste programma.

Buiten trainen

Afgelopen zomer fietste ik veel buiten, maar momenteel is dat natuurlijk geen weer. Ik heb nog geen goede buitenkleding, en in een legging of een joggingbroek is het echt te koud. Hier moet ik dus naar op zoek! Ook heb ik zelf een tracking bike, maar met deze ga ik niet de berg op. Dit is namelijk een vrij zware fiets en eigenlijk een tikkie te klein voor me. Voor m’n buitentraining ga ik op de wielrenfiets van m’n vader. Ik heb wel zin om flinke tochten te maken en ik kan niet wachten om jullie hier van op de hoogte te stellen! Tot nu toe was ik gewend 20 kilometer in 45 minuten te fietsen, maar ik heb gehoord van een ervaringsdeskundige (broer!) dat ik voor deze helse berg beter meer kilometers kan maken met een lage versnelling. Dus lange tochten! Goh, wist ik veel πŸ™‚

De eerstvolgende stap: buitenkleding kopen!

En mocht je me willen sponsoren (klik hier), zet er dan bij dat het voor mij is πŸ™‚

Wat zou jij van me willen weten over mijn training e.d.? Let me know!Β