Het is alweer een tijdje geleden dat ik echt heb gekletst over sporten en m’n gezonde levensstijl. Ik wil iets nieuws gaan proberen, ik ben anders gaan trainen en ik ga jullie gewoon eens even bijkletsen.

Hoe gaat het nu?

Ik kan best eerlijk zijn: de laatste weken is er niet echt een gezonde levensstijl geweest. Ook geen ongezonde hoor, maar gewoon gewoon. 2 weken voordat ik op vakantie ging was ik voor het laatst bij de PT. Vanaf dat punt liet ik de teugels een beetje vieren en at ik weer iets vaker carbs. Op vakantie heb ik heerlijk genoten, zonder schuldgevoel en ben ik niks aangekomen. Lang leve de gezonde levensstijl: dat kan gewoon allemaal! Gewoon 3 maaltijden per dag, af en toe een ijsje, en je bent natuurlijk veel op pad en aan het zweten.

Sinds ik terug ben is het oppakken wel weer wat moeilijker. Ik heb 2,5 week aangerommeld. Ik kon moeilijk van de carbs afblijven, het was tijd om weer af te kicken. Ik was moe, gaar, energieloos. Ik wilde weer terug naar het gezonde leven en me weer fit voelen, dus ik was ook echt wel toe aan deel 2 in m’n weg naar een nieuw lichaam. Afgelopen vrijdag was ik bij de PT en ik bleek in centimeters bijna niks te zijn aangekomen: bij m’n buik 2cm, maar bij m’n arm en borst was er juist weer vanaf. Snap jij het? Ik niet.

In gewicht was er 3 kilo bij maar ik was die week ongesteld en dan ben ik standaard zwaarder. En ik maak me altijd nog meer druk om vetpercentage dan om gewicht. Mijn training gaat nu voor 50% uit krachttraining bestaan, puur op bovenlichaam gericht. De overige 50% ga ik spinnen, om alvast te trainen voor de kale berg. Langzaamaan beginnen, lijkt me prima.

Ik heb het eten nu weer aardig onder controle – maar er is nog steeds ruimte voor verbetering. Daarom ga ik mezelf wat doelen stellen en ik verplicht mezelf ook om deze te delen om de blog. Als ik dingen moet opschrijven en delen ben ik altijd opeens een stuk strenger. Ik stel me niet alleen doelen voor eten, maar ook voor sporten. Ik ga weer meer schrijven over het sporten en het gezonde leven, zodat ik er bewust ook meer mee bezig ben.

Ik heb echt echt echt even genoten van het er-niet-mee-bezig-zijn, maar ik wil het nu weer wel. Genieten is niet erg en dit heeft ongeveer 6 weken geduurd, inclusief vakantie, en daar heb ik vrede mee.

Sport- en eetdoelen stellen

Het is nu half november. De feestdagen komen eraan en daarom wil ik voor de kerst mijn eerste doelen behaald hebben. Ik ben wel realistisch en niet te hoopvol, want het gaat bij mij allemaal niet zo snel. Maar als ik doelen stel, ga ik er harder voor werken en is het wel more likely dat ik ze ga behalen. Sterk staaltje zelfpsychologie he?

1. 2,5 kilo* kwijt zijn voor eerste Kerstdag

Moet te doen zijn. Dan heb ik nog iets meer dan een maand. In theorie zou ik 4 per maand kwijt kunnen raken, maar langzaam is beter. En realistischer 🙂

* en rond m’n buik 4 centimeter

2. Elke week 1 eetdagboek maken van 1 dag en deze ook delen op de blog

Om op papier te zien wat ik eet, om jou te kunnen inspireren om ook gezond en lekker te eten. Mocht je daar behoefte aan hebben.

3. Voor eerste Kerstdag een 3-sterren spinningprogramma gedaan hebben

Gewoon eentje. Kijken hoe het voelt. Nu doe ik 2 sterren en dat vind ik soms best heftig. Maar over 1,5 maand moet een level hoger me vast lukken.

4. Na de volgende meting bij de PT ook de resultaten delen op m’n blog

Dat vind ik altijd spannend. Maar ik ga het doen. Mezelf uitdagen om hard te werken voor goed resultaat. Ik zal niet liegen.

4 doelen lijken me mooi voor 1,5 maand. Ik hoop dat je het leuk vindt om me te volgen tijdens deze tocht. En als je nog tips voor me hebt: spill it!

Stel jij ook sportdoelen voor jezelf? Ben benieuwd!