Eetdagboek #1

Belofte maakt schuld! Ik zou een dag delen wat ik zou eten. Vorige week deelde ik m’n sport- en eetdoelen voor de komende tijd en een eetdagboek delen was er onderdeel van. Vorige week ben ik weer m’n eetdagboek naar m’n trainer aan het mailen geweest, omdat ik controle nodig heb. Na 3 dagen was ik weer helemaal back on track en is het bijhouden niet meer nodig, maar toch deel ik vandaag een dag van vorige week! Lekker random, ik pak de dinsdag.

Mijn valkuil is het eten van te weinig groentes waar ik wel altijd vol van zit. M’n PT raadde aan om me aan de groente shakes te wagen. Ik kocht deze kant en klaar bij de AH, nadat ik er zeker van was dat er geen extra suikers toegevoegd waren. Oke, dagboek, let’s go.

Ik stond om 6.15 op om te gaan spinnen. Nu ik dit dagboek zie was dit wel meteen de hardcore work-out van deze week. Om 6.30 at ik kwark met zelfgemaakte granola, moest ik uiteraard een kop koffie hierbij drinken en nam ik ook een glas water. Van 7 tot 7.50 was m’n spinningles en dronk ik een hele bidon water leeg. Ik zag er enorm tegen op om zo vroeg te gaan spinnen maar het was heerlijk om te doen!

Om 8.30 kwam ik op kantoor aan en dronk ik een kop koffie once again en dronk ik er een glas water bij, sowieso om vocht aan te vullen maar ook om de koffie aanslag van m’n tanden te spoelen (tip van de tandarts!).

Om 9.45 nam ik mijn post-workout shake van Slim System (choco, met melk) met een schepje Daily Lift. Daily Lift is een poeder supplement van superfoods wat zorgt voor minder honger en meer energie. Het is prijzig, maar ik heb er baat bij! Daarnaast nam ik een shake van spinazie/komkommer/selderij/appel en nog een glas water.

Om 12.00 uur at ik 3 rijstwafels met 85 gram kipfilet (ik klink nu heel precies, maar het is gewoon een heel kleinverpakkinkje). IkΒ  nam een bakje verse ananas van 250 gram en 300 gram cherrytomaat on the side. Bij de lunch dronk ik 3 glazen water.

Schermafbeelding 2015-11-24 om 13.34.53

Om 14.30 knorde m’n maag alweer en waagde ik mezelf weer aan jawel, rijstwafels! Ik neem soms ter afwisseling die met BBQ smaak van Snack-a-jacks, met 1 plakje 30+ kaas verdeeld over 2 rijstwafels. Voor de zoetigheid nam ik er 1 met pindapasta van Body en Fitshop. Ik nam een groene paprika erbij, at 2 mandarijntjes en o ja, ook nog 100 gram tomaat. Als ik dit lees, ben ik echt een groentefreak πŸ™‚

Om 19.00 uur was m’n vriend eindelijk thuis en gingen we eten! Ik at couscous met gewokte runderreepjes, 1 eetlepel feta met een beetje olie, een halve gewokte courgette, bosui en daar voegde ik gedroogde abrikoos aan toe. Geloof me, dit is lekkah.

Dit was m’n eetdagboek deel 1! Vind je het leuk om dit vaker te lezen?

18 Comments

  1. Dit mag je zeker vaker doen! Hier haal ik absoluut inspiratie uit. πŸ™‚ Is de groenteshake van de Appie een beetje okΓ©? Het klinkt zo vies om spinazie te drinken, haha.

    1. Ja echt lekker! Smaakt klein beetje groente-achtig maar vooral wel lekker fris. Je proeft de spinazie niet, als je het mixt met fruit heeft dat altijd de overhand. Probeer het πŸ˜€

  2. Leuk dat je zo precies beschrijft wat je allemaal hebt gegeten. Zou ik ook wat vaker moeten doen, al is het alleen al vanwege het bewustzijn van wat je allemaal in je mond stopt…

  3. Leuk dat je zo precies beschrijft wat je allemaal hebt gegeten op één dag! Zou ik ook eens moeten doen, alleen al om meer bewust te worden van wat ik in mijn mond stop πŸ˜‰

  4. Ja heel leuk om te lezen! Het klinkt allemaal even lekker, al moet ik wel wennen aan de groene smoothie. Ooit geprobeerd maar toen sloeg het niet echt aan (lees, ik spuugde het gelijk weer uit, o).

  5. Heel leuk om te lezen dit! Jammer dat er overal komkommer in zit, bleh πŸ˜‰
    Ik krijg er echt gewoon honger van als ik dit lees, al ben ik bang dat mijn maag gaat protesteren met een lunch van rijstwafels (wat jouw maag dus om half 3 ook deed).

    1. Nou, het went wel hoor, deze hoeveelheid! De eiwitten van kip en workout-shake vullen ook goed, en de Daily lift zorgt ook voor vulling. Maar ik moet ook om de 2 a 3 uur iets eten, om de verbranding gaande te houden. Dus tegen de tijd dat je honger krijgt, mag je ook alweer, haha!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *