Mijn favo groene smoothie (met peer!)

Vandaag gaan we weer op de gezonde toer (op m’n blog dan)! Een makkelijke en snelle manier om een portie groenten binnen te krijgen: een groene smoothie drinken! Deze smoothie bevat maar 3 ingrediënten en is lekker fris.

Ik drink hem bijna elke dag als mijn ochtend-tussendoortje. Hij vult goed en zorgt precies dat ik geen honger krijg tot aan de lunch.

Wat moet erin?

– 1 peer
– 1 kiwi, groen of goud. Groen voor de bittere smaak, goud voor een wat zoetere! Wat jij wil.
– 1 flink handje bladspinazie
– water

Was de peer en snijd hem in stukjes. Ik laat de schil altijd zitten. Daarom is het zeker wel van belang dat je hem goed wast! Ontleed de kiwi en snijd hem in stukjes. Doe alles in de blender en voeg er als laatste de spinazie aan toe. Dit is een trucje, want als je het als eerste doet en de blender omkeert blijft het bovenin hangen.

Voeg nog wat water toe – naar eigen smaak, is maar net of je van een dikkere smoothie of meer waterig houdt – en blend hem een minuut of 2.

Groene smoothie met peer en kiwi

Vaak zeggen mensen dat er meer groente dan fruit in een smoothie moet. Ik deel hem altijd met m’n vriend en in theorie heb ik dan 1 stuk fruit en een portie groente. Ik begrijp de achterliggende gedachtes van fruitsuikers etcetera, maar ik ben ervan overtuigd dat wanneer de rest van je voeding gezond is, dat je geen last hebt van de ‘extra’ fruitsuikers. Ik durf zelfs te zeggen dat ik het wandelende bewijs ben 😉 deze smoothie heeft mij de afgelopen maanden geholpen af te vallen!

Ik wissel wel af hoor, met groentes en fruit. Zo vervang ik ook wel eens de peer door sinaasappel, en een sinaasappel-framboos (of aardbei) is ook een topcombinatie. Maar dit is m’n lievelings groene smoothie met peer!

Hoe snij jij het liefst een kiwi? Lepel je hem uit of snijd je de schil eraf? Tell me! Ik weet nooit wat nou de beste manier is 😉

11 comments

  1. Dina schreef:

    Klinkt mega lekker! Ik ga morgen op de markt kijken of ze peren hebben, de rest heb ik wel in huis.

    1. Margo schreef:

      Lekkuuurr! Je zal eerst wel even denken van brrrr, zuur, maar het went wel 😉

  2. Sandra schreef:

    Dat klinkt als een heerlijke smoothie! Ik lepel altijd een kiwi uit, want als ik ga schillen gooi ik de helft weg, haha.

    1. Margo schreef:

      HAHA JA! Dat doe ik ook!

  3. Kaylee Roxanne schreef:

    Dat ziet er lekker uit zeg, en goed ook dat je de schil van die peer laat zitten (lekker veel vitaminen en vezels).

  4. Jeapiebel schreef:

    Ik lepel de kiwi altijd uit, lekker makkelijk. Je smoothie ziet er lekker uit. Ik beloof mezelf ook vaak smoothie te maken voor het ontbijt. Lukt nog niet echt..ik ben gewoon veel te lui 😉

  5. Ysanne schreef:

    Kiwi’s zijn echt kutdingen eigenlijk, ding vliegt altijd de keuken rond als ik er iets mee wil doen. Anyway, terug naar de smoothie. Ziet er goed uit, heb nog nooit een met peer gehad 🙂

  6. Kelly schreef:

    Hmmm ziet er heerlijk uit! Ik schil de ene keer een kiwi gewoon en snijd hem dan in stukjes én een andere keer lepel ik hem uit. Wissel wel eens haha

  7. Sas schreef:

    Klinkt goed, ik zou vaker smoothies moeten maken…

  8. Lisa schreef:

    Ik heb te lang geen smoothies meer gemaakt!

  9. Charlotte schreef:

    Oew klinkt echt lekker. Zou hem graag willen maken, maar ben wel allen allergisch voor kiwi :p Zou het ook nog steeds lekker zijn zonder kiwi?

    Misschien toch gewoon eens proberen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

WIE IS MARG?


Hoi! Ik ben Margo, ik design websites en blog over mijn leven als curvy girl. Plussize fashion, gezonde recepten en allerlei persoonlijke verhalen passeren de revue. Is deze samenvatting niet genoeg? Klik dan hier!
Follow
ZOEKEN
@CODECURVY ON INSTA
Ad
Tuin algemeen
Copyrights © 2017 hetismarg.nl