Vandaag gaan we weer op de gezonde toer (op m’n blog dan)! Een makkelijke en snelle manier om een portie groenten binnen te krijgen: een groene smoothie drinken! Deze smoothie bevat maar 3 ingrediรซnten en is lekker fris.

Ik drink hem bijna elke dag als mijn ochtend-tussendoortje. Hij vult goed en zorgt precies dat ik geen honger krijg tot aan de lunch.

Wat moet erin?

– 1 peer
– 1 kiwi, groen of goud. Groen voor de bittere smaak, goud voor een wat zoetere! Wat jij wil.
– 1 flink handje bladspinazie
– water

Was de peer en snijd hem in stukjes. Ik laat de schil altijd zitten. Daarom is het zeker wel van belang dat je hem goed wast! Ontleed de kiwi en snijd hem in stukjes. Doe alles in de blender en voeg er als laatste de spinazie aan toe. Dit is een trucje, want als je het als eerste doet en de blender omkeert blijft het bovenin hangen.

Voeg nog wat water toe – naar eigen smaak, is maar net of je van een dikkere smoothie of meer waterig houdt – en blend hem een minuut of 2.

Groene smoothie met peer en kiwi

Vaak zeggen mensen dat er meer groente dan fruit in een smoothie moet. Ik deel hem altijd met m’n vriend en in theorie heb ik dan 1 stuk fruit en een portie groente. Ik begrijp de achterliggende gedachtes van fruitsuikers etcetera, maar ik ben ervan overtuigd dat wanneer de rest van je voeding gezond is, dat je geen last hebt van de ‘extra’ fruitsuikers. Ik durf zelfs te zeggen dat ik het wandelende bewijs ben ๐Ÿ˜‰ deze smoothie heeft mij de afgelopen maanden geholpen af te vallen!

Ik wissel wel af hoor, met groentes en fruit. Zo vervang ik ook wel eens de peer door sinaasappel, en een sinaasappel-framboos (of aardbei) is ook een topcombinatie. Maar dit is m’n lievelings groene smoothie met peer!

Hoe snij jij het liefst een kiwi? Lepel je hem uit of snijd je de schil eraf? Tell me! Ik weet nooit wat nou de beste manier is ๐Ÿ˜‰