Op weg naar een nieuw lichaam: update 4

Gooodmorning loved ones! In mijn vorige blog over mijn weg naar een nieuw lichaam vertelde ik over m’n mental breakdown in de sportschool. Een van de momenten uit mijn leven waar ik het meest trots op ben, dat snap je natuurlijk wel. Ik wilde dat absoluut niet nog een keer en besloot om weer even de teugels strak aan te trekken. En met goed nieuws!

*bovenstaande foto is trouwens de sushi bowl die ik maakte naar het recept van Ysanne! Aanrader!

Zoals ik de vorige keer al vertelde had ik met m’n PT afgesproken dat ik elke dag zou mailen wat ik had gegeten. Zij mailde dan aanpassingen terug, waarvan ik een aantal ook aannam. Niet alles, want van elke dag broccoli eten word ik bijvoorbeeld heel ongelukkig 🙂 Deze stok achter de deur werkte als een tiet. Ik heb dit ongeveer 2 weken gedaan en de laatste week deed ik het op eigen houtje. Ik ben haar hier heel dankbaar voor, want ze deed dit als extra service en wil ook echt dat ik slaag.

Ik ging van 4 keer sporten in de week naar 5 keer. Ik voel me altijd een beetje een opschepper als ik dit vertel, maar tegelijkertijd moet ik me niks aantrekken van wat anderen denken. Want ik heb een doel en ik moet het bereiken, hoe dan ook. Ik trainde 3 keer in de sportschool en ging 2 keer per week fietsen. Meestal fiets ik rond de 16/18 kilometer. De laatste week ging ik 1 keer op de hometrainer (20km) en de keer erop fietsten mijn vriend en ik 22km.

fiets2

Dus afgelopen maandag ging ik weer voor een meetmoment. Zoals altijd was ik wel zenuwachtig, maar niet heel erg want ik wist dat ik goed bezig was geweest. En ik had nog genoten van cheatdagen ook! En ook af en toe een broodje zus of zo gegeten, een kaasje, een chipje. En het resultaat? 2 kilo eraf in 3 weken (voor het eerst dat de weegschaal iets liet zien!!!) en veel vet weg bij armen, benen en rug. Die buik blijft nog wel even zitten vrees ik, maar hetgeen wat je het liefst wil gaat altijd als laatst natuurlijk 😀 De training die op de meting volgde ging als een speer. Ik was blij (logisch), had energie, en hoewel ik me (op z’n plat Rotterdams) de tering zweette, vond ik het echt leuk. Succes geeft energie, en dat motiveert!

Nog 2 maanden tot de vakantie, en in deze 2 maanden ga ik lief door (voor die buik, oooh die buik) en hoop ik op nog meer resultaat. Laat die tegenvalmomentjes even wegblijven alstublieft, dankuwel.

Ik hoop dat jullie het leuk vinden om over deze updates te lezen 🙂 ik vind het in ieder geval fijn om weer goed nieuws te melden!

Hoe vaak sport jij per week?

12 Comments

  1. Ohh ik zag de foto en ik dacht ”DAT IS HEM” haha. Heerlijk, ik moet hem weer eens maken 🙂 En ja, ik vind deze updatjes heel leuk om te lezen. Goed bezig hoor, 2 kg in 3 weken is echt nice!

  2. Zoooo trots op jou! Wij moeten elkaar wat meer steunen en daarmee bedoel ik dat ik jou recepten moet pikken.. Damn.. Ziet er zooo lekker uit

  3. Wauw wat een resultaat! Mag je trots op zijn. Ik ben ook al een tijdje aan het aanmodderen, maar de moed zakt steeds in mijn schoenen omdat het heel erg langzaam gaat. Heb ik helaas altijd al last van gehad. Ik sport een keer in de week in een sportschool en ik wandel zo’n 2 a 3 keer in de week.

  4. Oh die sushibowl ziet er echt heerlijk uit! En supergoed dat het weer beter gaat met sporten! Ik train ongeveer 3 keer per week. 2 keer crossfit en 1x krachttraining met m’n vriend samen 😀

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *