Eetdagboek #3

Zo! Mijn laatste eetdagboek dateert van 8 december. Zoals je weet is er alweer aardig wat veranderd in mijn eetgewoontes de afgelopen maanden. Dus vandaag laat ik je zien wat ik afgelopen dinsdag at, volgens de principes van Weight Watchers. Ik vertel je ook de punten per maaltijd!

In de ochtend startte ik om half 8 met de pecan pie naar recept van aweightoflife. Ben dol op dit ontbijt! Binnenkort deel ik hem op de blog, maar de credits gaan 100% naar Hannah. Ik nam er een scheutje halfvolle vanille yoghurt bij, dit is zo’n 30 gram. Ik drink er altijd een kop zwarte koffie bij en een glas water.

Dit gehele maaltje is 5 puntjes.

pecanpie

Ik zit hier zo vol van, dat ik pas om kwart over 10 een mandarijntje neem. Eigenlijk 2, maar die ene is zo droog dat ik hem weg mik 🙂 dus ik hou het bij 1! Ondertussen heb ik nog een kop zwarte koffie gedronken, 2 glazen water en 2 bakken kruidenthee. Dus ja, ik ga aardig ervan plassen 😀

Rond kwart over 12 gaan we met z’n allen aan tafel. Ik neem 3 kleine sneetjes liefde & passie brood, die ik reken als 2 normale sneetjes. Ook neem ik nog een bruine snee normaal brood. Ik neem 1 Kips smeerleverworst dingetje, 1 plakje goudsalami, 1 portie pikante hummus en een half plakje harde kaas. Het klinkt zo als een vieze tosti, maar ik nam het natuurlijk allemaal apart 🙂 Erna neem ik nog een mandarijn (voor de zoetigheid, die behoefte heb ik altijd enorm na de lunch!) en nog 8 snoeptomaatjes die nog over waren van gister.

De lunch was in totaal 14 punten.

Om 3 uur snijd ik een komkommer in stukjes en eet ik deze kaal op. Soms best lekker fris! Na de lunch heb ik weer 2 koppen thee op, poeh.

Maar ik vind dit niet voldoende dus om half 4 neem ik 2 rijstwafels met pindakaas.

Beiden goed voor 4 punten.

Na een fietstochtje ben ik om half 6 thuis en ik verrek van de honger. Kwestie van niet-goede keuzes bij de lunch 🙂 ik neem 3,5 zoute stengels.

Dit kost me 4 punten. Omdat ik dit doe, schrap ik de geraspte kaas die ik bij het avondeten gepland had. Keuzes, keuzes 🙂

IMG_0282

’s Avonds, om half 7, eten we een broodje hamburger. Ik maak deze van 1 kaiserbroodje, 1 runderhamburger, 1 spiegelei eroverheen, gegrild zonder olie of boter. Verder beleg ik hem met tomaat en sla zoveel ik maar wiiiiil (de rest van de tomaat at ik los op, haha!). Bij het eten drink ik trouwens 2 glazen water.

Het avondeten was in totaal 10 punten.

Erna eet ik nog 2 platte perziken en een kop groene muntthee.

Om half 10 had ik nog best wel trek (hoi foute keuzes) en nam ik nog wat aardbeien. Op een gegeven moment moet je fruit gaan tellen bij Weight Watchers, maar gezien ik 3 kwartier fiets op een dag vind ik zo’n beetje extra fruit geen probleem.

5 comments

  1. MARIJKE schreef:

    Erg leuk om te lezen! Ik deel elke zondag een eetdagboek van een andere blogger of gewoon van iemand die het leuk vind. Zin om een keer een week bij te houden wat je eet en deze op mijn blog te laten zien? Mail anders even als het je leuk lijkt! (marijkegermeraad@hotmail.com) of check mn blog even voor de andere voorbeelden. Lijkt mij leuk!

  2. evelien schreef:

    Vind het altijd erg leuk en inspirerend om eetdagboeken te zien! Dit geeft mij weer inspiratie. 🙂
    Leuk artikel marg!
    Liefs, Evelien

  3. Sandra schreef:

    Dat broodje hamburger ziet er goed uit!! En die pecan pie ook trouwens. Leuk dat je weer een keer zo’n eetdagboek deelt. Vind dat altijd wel leuk om te zien en te lezen! Lekker bezig hoor. 🙂

  4. Anne schreef:

    Leuk om met je mee te kijken wat je eet in een dag, ziet er heerlijk uit (vooral dat broodje!).

  5. Sher schreef:

    Die burger ziet er suuuuper lekker uit. En ik ben vegetariër, iets klopt hier niet.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

WIE IS MARG?


Hoi! Ik ben Margo, ik design websites en blog over mijn leven als curvy girl. Plussize fashion, gezonde recepten en allerlei persoonlijke verhalen passeren de revue. Is deze samenvatting niet genoeg? Klik dan hier!
Follow
ZOEKEN
Ad
Tuin algemeen
Copyrights © 2017 hetismarg.nl