Een maand Weight Watchers; wat heeft me dat opgeleverd?

Vorige maand ben ik gestart met Weight Watchers. De levensstijl waar ik vorig jaar heel blij mee was was een beetje stil komen te staan en ik had er genoeg van. Het was weinig eten, veel sporten uiteraard en weinig resultaat op de weegschaal. Sure, ik ben afgevallen, dat is aan alles te zien, maar ik ben nog niet tevreden. Een gezond gewicht heb ik nog lang niet en daar wil ik toch echt naar toe. Ik zag goede verhalen over Weight Watchers en ik schreef me in een impuls in. En nu zijn we alweer een maand verder!

Nou, het bevalt eigenlijk prima. Ik was al gewend m’n eten bij te houden in dagboekjes, voor m’n toenmalige PT en ook in My Fitness Pal hield ik trouw de boel bij. Weight Watchers is niet veel anders. Alleen wordt er niet gerekend in calorieën, koolhydraten of eiwitten, maar in Smart Points. Elk product staat gelijk aan een aantal punten en per dag krijg je een aantal punten die je op moet eten. Met de nadruk op moet. Vreten zal je!

Eerlijk zal ik zijn. Cijfers en biechten.

De eerste week

De eerste week verloor ik, 0,6 in 5 dagen. Ik begon op maandag maar had m’n weekdag op zaterdag gezet. Bloedzenuwachtig maar ook bloody nieuwsgierig stapte ik op de weegschaal. En ja hoor! Het gemiddelde wat je af kan vallen met Weight Watchers ligt tussen de 0,5 en 1kg per week. Nou, dan is dit resultaat zo slecht nog niet. En weet je wat het gekke is? Het voelt niet eens als lijnen. Ik had verwacht dat het gewoon niet kon, zo ‘normaal’ had ik gegeten.

De tweede week

Oke, 0,8. Ik klaag nog steeds niet. Had nog steeds hetzelfde gevoel, hoe kan dit?! Maar ik ben allang blij 😀

De derde week

Werd ik ongesteld… en toen gebeurde er in het gewicht echt niks. Nou ja, het schoot omhoog. Bijna een kilo. Vocht dus. Gewoon doorgaan met eten, gewoon doorgaan met sporten. O ja, het sporten. De eerste twee weken fietste ik elke dag naar m’n werk en terug, een kleine 3 kwartier. Omdat ik in training ben voor de berg fietste ik nog eens 2 extra rondjes op de racefiets ’s avonds. Deze week ging ik juist weer aan krachttraining. Wat een slecht idee 😉 In combi met het vocht gebeurde er dus zeker 1,5 week niks met m’n gewicht. Balen!

De vierde week

Bleef ik in het begin alsnog stilstaan. Maar dan ook echt stil he jongens! Gefrustreerd belandde ik donderdagavond op een dieptepunt. Na een salade als diner (eigen schuld, had uitgebreid geluncht) was ik er klaar mee en at ik een zak chips leeg. Ik zal wel op de blaren zitten als het erbij komt. Maar je gelooft het niet: vrijdagochtend was er 0,7 af. Ik weeg me expres niet elke dag, 1 keer per week is het streven, maar soms ben ik gewoon zo nieuwsgierig dat ik het iets vaker doe. En vrijdagavond gingen we naar Adele en at ik McDonalds onderweg… en was er de volgende dag nog 0,3 af. HAHA, snap jij het nog?

Ik wel. Ik las een artikel over ‘stil blijven staan’, aka plateau – en je lichaam doet dit omdat het gewend is aan het oude gewicht en dit krampachtig probeert vast te houden. Ze denkt dat ze weinig krijgt en voelt zich zielig en gaat protesteren. En als je haar dan eens wat extra’s geeft, zoals ik in m’n vorige schema een ‘junkdag’ had, dan gaat het weer braaf in d’r mandje en zal ze weer gaan afvallen. Dit gebeurde dus.

O ja, en geen krachttraining. Want ik heb ondertussen wel genoeg spieren gekregen na de afgelopen 1,5 jaar. Ik ga eerst even volop afvallen en na de zomer wel weer de sportschool in.

Dus: 2,5 kilo in een maand. Ik ben er tevreden mee. Mijn lichaam was al gewend aan een gezond eetpatroon, er kwamen al weinig slechte dingen in, dus ik val nu wel in vet af en niet in vocht. Fijn om te weten, op naar het streefgewicht!

Ken je Weight Watchers en wat vind jij van deze methode?

10 comments

  1. Marije schreef:

    Mooi resultaat en goed om te lezen dat je gewoon door bent gegaan ondanks dat je stil stond. En een keertje een mis stap is niey erg. Je hebt geweldig resultaat geboekt. Mag je trots op zijn.

  2. Darina schreef:

    Ik vind het heel knap dat je doorgezet hebt na het dipje! Je bent goed bezig, succes!

  3. Nienke schreef:

    Toppertje hoor Marg! Zoals je weet heb ik me ook ingeschreven maar ik heb het de eerste weken een beetje verslonsd. Vanaf vandaag ga ik er volop tegenaan. Ik ben benieuwd hoe het gaat zijn!

  4. MARIJKE schreef:

    Heb zelf nog nooit WW geprobeerd maar hoor veel positieve verhalen. Knap dat je gewoon volhoud!

  5. Sandra schreef:

    Die 2,5 kilo ben je maar nooit kwijt! Echt top dat WW niet echt als ideeën voelt. Las dit inderdaad ook al op een andere blog. Is veel beter vol te houden op die manier lijkt mij!

  6. Karen schreef:

    Prima resultaat Margo!

    1. Margo schreef:

      Thanks Karen!

  7. Manon schreef:

    Knap van je hoor! Ga zo door !

  8. Mariska schreef:

    Oh kijk, goed bezig 🙂 ik ben ook eens begonnen met Weight Watchers en vind het goed, maar wat ik ook probeer er komen altijd weer dingen waardoor ik me er niet aan houd. Geen probleem, dan maar maatje 42! Jij bent goed bezig!

  9. Rachel Kromdijk schreef:

    Wat netjes zeg en goed bezig geweest dus! Ik heb een schema gemaakt vorige week en die is deze week ingegaan. Geen snoep en koek maar, veel water drinken en meer gezond eten! liefs

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

WIE IS MARG?


Hoi! Ik ben Margo, ik design websites en blog over mijn leven als curvy girl. Plussize fashion, gezonde recepten en allerlei persoonlijke verhalen passeren de revue. Is deze samenvatting niet genoeg? Klik dan hier!
Follow
ZOEKEN
Ad
Tuin algemeen
Copyrights © 2017 hetismarg.nl